Πάσχα στο ξενοδοχείο Albatros στην Κέρκυρα

ΜΟΝΟ € 149,- ΤΟ ΔΙΚΛΙΝΟ ΔΩΜΑΤΙΟ ΗΜΕΡΗΣΙΩΣ

ΕΙΔΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ

Στην προσφορά για τις ημέρες του Πάσχα περιλαμβάνονται:

  • Διαμονή σε πλήρως ανακαινισμένο δίκλινο δωμάτιο (κεντρική θέρμανση, κλιματισμό, τηλεόραση, ψυγείο, στεγνωτήρα μαλλιών, θυρίδα)
  • ημιδιατροφή (πρωϊνό, νηστίσιμο-αναστάσιμο δείπνο),
  • πασχαλινό γεύμα με ζωντανή μουσική και χορευτικό συγκρότημα και
  • όλοι οι νόμιμοι φόροι

 

Ειδικές προσφορές για οικογένειες

Για να περάσετε αξέχαστες στιγμές γιορτής και ξεκούρασης επικοινωνήστε μαζί μας για την κράτησή σας.

Το πρόγραμμά μας για τις ημέρες του Πάσχα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα εξής:

Μεγάλη Πέμπτη (Δείπνο σε μπουφέ)

Νηστίσιμο και αρτίσιμο δείπνο αποτελούμενο από ορεκτικό, κυρίως πιάτο και επιδόρπιο.

 

Μεγάλη Παρασκευή  (Δείπνο σε μπουφέ)

Νηστίσιμο δείπνο αποτελούμενο από ορεκτικό, κυρίως πιάτο και επιδόρπιο.

 

Μεγάλο Σάββατο  (Δείπνο σε μπουφέ)

Αναστάσιμο δείπνο αποτελούμενο από παραδοσιακή Μαγειρίτσα, σαλάτες, κόκκινα αβγά,  κερκυραϊκή Παστιτσάδα και διάφορα άλλα εδέσματα καθώς και επιδόρπια.

 

Κυριακή του Πάσχα  (Γεύμα σερβιριστό)

Μπουφές ούζου και τσίπουρου με μεζέδες κατά τη διάρκεια του ψησίματος των αρνιών στην παραλία. Πασχαλινό γεύμα με τη συνοδεία ορχήστρας και παραδοσιακού χορευτικού συγκροτήματος.

 

Το μενού της Κυριακής του Πάσχα περιλαμβάνει:

  • Διάφορα ορεκτικά
  • Σαλάτες, ποικιλία τυριών και κόκκινα αβγά
  • Αρνί ψητό στη σούβλα με πατάτες φούρνου
  • Φρούτα & γλυκά από τον πλούσιο μπουφέ μας

 

 

ΕΘΙΜΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΕΡΚΥΡΑΪΚΟΥ  ΠΑΣΧΑ

Η μεγαλύτερη γιορτή της Ορθόδοξης Εκκλησίας, Το Πάσχα , γιορτάζεται σε όλη την Ελλάδα με ιδιαίτερο τρόπο. Στην Κέρκυρα ο εορτασμός του Πάσχα ξεχωρίζει, γι΄αυτό και ονομάζεται Λαμπρή ή Λαμπριά – για να εκφραστεί η λαμπρότητα της ημέρας. Μετά από επτά εβδομάδες αυστηρής νηστείας και αποχής από κάθε είδους γλέντι έρχεται η Λαμπριά, ημέρα χαράς και απολαύσεων. Παράλληλα είναι ιδιαίτερα εμφανείς οι επιρροές από τον Δυτικοευρωπαϊκό Πολιτισμό.

Tο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του κερκυραϊκού Πάσχα είναι η συγκινητική, πολυφωνική εκκλησιαστική μουσική, που ξεχύνεται από τους ναούς στα καντούνια της πόλης, πάνω στις στέγες των χωριών και έξω από τα προαύλια των μοναστηριών. H αρμονική αυτή ψαλμωδία, μια ιδιότυπη τετραφωνία, ήρθε από την Kρήτη το 17ο αι. και είναι γνωστή σαν “κρητική μουσική”. Υπάρχουν πολλές εκκλησίες που αξίζει να επισκεφθεί κανείς. Στην Πόλη και τον Άη Γιάννη (στην Πλακάδα του Αγίου) η ψαλμωδία τελείται στα  βυζαντινά, ενώ καλύτερη παράδοση στις ακολουθίες έχουν το μοναστήρι της Aγίας Eυφημίας στο Moν Ρεπό, η Πλατυτέρα στο Mαντούκι, οι Άγιοι Θεόδωροι στη Γαρίτσα, και βέβαια η Mητρόπολη (Αγία Θεοδώρα).

Τα ιδιαίτερα τοπικά έθιμα και η άμεση σχέση των ημερών αυτών με την αρχή της Άνοιξης, αναδεικνύουν μια μοναδικότητα, που έχει καταστήσει το Κερκυραϊκό Πάσχα πόλο έλξης επισκεπτών απ΄ όλο τον κόσμο.

 

Κυριακή των Βαϊων

Οι εκδηλώσεις του ξεκινούν την Κυριακή των Βαΐων, “των Βαγιώνε”, όπως συνηθίζεται να λέγεται στην Κέρκυρα. Στις 11:00 το πρωί, γίνεται η λιτάνευση του Σεπτού Σκηνώματος του Αγίου Σπυρίδωνος, η οποία πραγματοποιείται από το 1630 σε ανάμνηση της απαλλαγής του νησιού από τη θανατηφόρο επιδημία της πανώλης, που το 1629 θέρισε τους Κερκυραίους. Η λιτανεία αυτή είναι η πιο μεγάλη σε διαδρομή και περιφέρεται κατά μήκος της νοητής γραμμής των παλαιών Ενετικών τειχών της πόλης (τα οποία δεν υπάρχουν πλέον), με αρκετές στάσεις για δεήσεις και παρακλήσεις, παρακάμπτοντας, όπως και παλαιότερα, την Εβραϊκή συνοικία. Είναι η μοναδική στην οποία συμμετέχουν και οι 18 Φιλαρμονικές του νησιού για να τιμήσουν τον Πολιούχο Άγιο της Κέρκυρας. Μετά το τέλος της λιτανείας, οι Φιλαρμονικές παρελαύνουν από τα κεντρικά σημεία του ιστορικού κέντρου της πόλης παιανίζοντας εύθυμα εμβατήρια.Όλος ο κόσμος κατεβαίνει στην πόλη δίνοντας πανηγυρικό χαρακτήρα στη μέρα. Tο μεσημέρι στα σπίτια και στις ταβέρνες, σερβίρεται το παραδοσιακό φαγητό της ημέρας: στακοφίσι ή μπακαλιάρος.

Το βράδυ στις 9.00 γίνεται στο Δημοτικό Θέατρο η καθιερωμένη συναυλία της Φιλαρμονικής Εταιρίας “Μάντζαρος”, η οποία με τις μελωδίες της μας εισάγει στο πνεύμα της Μεγάλης Εβδομάδος. Επίσης στις 08:30 μ.μ. συναυλία με  Έργα και Ύμνους της Μεγάλης Εβδομάδας πραγματοποιείται από τη Χορωδία Κέρκυρας και την Ορχήστρα Ωδείου Κέρκυρας στον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου στο Παλαιό Φρούριο.

 

Μεγάλη Δευτέρα

Οι Κερκυραίοι ξεχύνονται στους δρόμους για ψώνια, ενώ μια γλυκιά μυρωδιά από «Φογάτσα», «Μαντολάτο» και «Κολομπίνα» κυριαρχεί παντού. Το απόγευμα οι καμπάνες καλούν τους πιστούς στις εκκλησιές και πλήθος λαού ακούει το “ουαί και αλοίμονο Φαρισαίοι υποκριταί”. Στις 09:00 μ.μ. πραγματοποιείται Συναυλία της Φιλαρμονικής Εταιρίας «Μάντζαρος» με θρησκευτική και εκκλησιαστική μουσική στον Καθεδρικό Καθολικό Ναό (Duomo).

 

Μεγάλη Τρίτη

Τη Μεγάλη Τρίτη μετά την λειτουργία, όπου πλήθος κόσμου συρρέει στις εκκλησίες για το τροπάριο της Κασσιανής, γύρω στις 9:00 το βράδυ στο Περιστύλιο των Παλαιών Ανακτόρων ο Οργανισμός Κερκυραϊκών Εκδηλώσεων (ΟΚΕ) διοργανώνει την καθιερωμένη Μουσική Ποιητική Βραδιά με θέμα “Από τον Γολγοθά στην Ανάσταση”.

 

Μεγάλη Τετάρτη

Το μεσημέρι της Μεγάλης Τετάρτης οι πιστοί πηγαίνουν στους ναούς για την Ακολουθία του Μεγάλου Ευχελαίου και στις 8.30 το απόγευμα στο Δημοτικό Θέατρο δίνεται συναυλία εκκλησιαστικής μουσικής και μεγαλοβδομαδιάτικων μελωδιών από τη Δημοτική Xορωδία, η οποία έχει καθιερωθεί από το 1989 και προσεγγίζει το Θείο Δράμα μέσα από την εκκλησιαστική μουσική, Aνατολική και Δυτική.

Παλαιότερα τη Μεγάλη Τετάρτη η πλατεία Σαρόκκο γέμιζε από τα βελάσματα των αρνιών, που έρχονταν από την ύπαιθρο για να πουληθούν στους Πατρινούς εμπόρους και στους Κορφιάτες νοικοκυραίους. Από νωρίς το απόγευμα οι εκκλησίες της πόλης και των προαστίων γεμίζουν με πιστούς για τα Ευχέλαια.

 

Μεγάλη Πέμπτη

Τη Μεγάλη Πέμπτη κυριαρχεί η ακολουθία των Αγίων Παθών, όπου ακούγονται τα 12 ευαγγέλια. Στην Πιάτσα Πίνια και στους δρόμους γύρω από αυτήν, οι μπάντες κάνουν τις τελευταίες πρόβες για τους επιταφίους. Επίσης, με την πρώτη καμπάνα της εκκλησίας βάφονται τα κόκκινα αυγά, που συμβολίζουν την ανανέωση της ζωής και της φύσης. Στο Duomo, την Kαθολική Mητρόπολη της πλατείας Δημαρχείου, ανάβουν 12 κεριά και σβήνουν από ένα, όταν τελειώνει η ανάγνωση κάθε ευαγγελίου. Ένα έθιμο που σήμερα έχει εκλείψει είναι το έθιμο της Mεγάλης Πέμπτης, που διατηρούνταν από τις γυναίκες της υπαίθρου μέχρι πρότινος. Κατά την ώρα της ακολουθίας και όση ώρα ο παπάς έλεγε τα δώδεκα ευαγγέλια, αυτές έπλεκαν με το κροσσοβέλονο το γαϊτάνι, από άσπρο βαμβακερό ύφασμα σταματώντας το πλέξιμο κάθε φορά που απαγγέλλεται Ευαγγέλιο. Tο γαϊτανάκι που έφτιαχναν, το φορούσαν στο χέρι των μωρών για φυλαχτό, μιας και στην πλέξη του υπήρχε η καλή ενέργεια του θεού.

 

Μεγάλη Παρασκευή

Τη Μεγάλη Παρασκευή πριν από το μεσημέρι οι εκκλησίες γεμίζουν από πιστούς για την τελετή της Αποκαθήλωσης του Κυρίου και την περιφορά του νεκρού Ιησού σε κατάλευκο σεντόνι, σε συγκινητική ατμόσφαιρα και με νεκρώσιμο ήχο της καμπάνας. Μετά τα παιδιά σκορπίζουν στις γειτονιές ζητώντας λουλούδια για τον Επιτάφιο. Ο στολισμός του είναι σχεδόν αποκλειστικά έργο των νεαρών κοριτσιών και προς το μεσημέρι οι Επιτάφιοι εκτίθενται σε προσκύνημα. Από νωρίς το μεσημέρι ξεκινούν οι περιφορές των επιταφίων στην πόλη, για να προλαβαίνουν οι Φιλαρμονικές να συνοδεύσουν όλες τις εκκλησίες. Όσο περνάει η ώρα πυκνώνουν και στο τέλος πολλοί Eπιτάφιοι διασταυρώνοντι και ο κόσμος δεν ξέρει που να πρωτοπάει. Τα προάστια ακολουθούν τη δική τους περιφορά γύρω από τις συνοικίες. Πρώτος βγαίνει στις 02.00 μ.μ. ο Επιτάφιος της Παναγίας της Σπηλιώτισσας από το Νέο Φρούριο και του Παντοκράτορα στο Καμπιέλλο για να ακολουθήσουν οι υπόλοιποι μέχρι τις 22.00 το βράδυ που βγαίνει επιβλητικός ο Επιτάφιος της Μητροπόλεως από τη Σπηλιά. Το βράδυ στα Μουράγια, κατά μήκος της διαδρομής του Επιταφίου της Μητροπόλεως, τοποθετούνται σε κανονικά διαστήματα κεριά στερεωμένα σε μικρές βάσεις και ανάβονται κατά την περιφορά – όλα μια μακριά ίσια φωτεινή γραμμή. Στον Επιτάφιο της Μητροπόλεως, που συνοδεύει ο Ιερός Κλήρος και οι Αρχές του τόπου, η παρουσία Φιλαρμονικών, χορωδιών και χιλιάδων Κερκυραίων και επισκεπτών δίνει άλλη διάσταση στην πένθιμη τούτη μέρα. Κάθε Επιτάφιος συνοδεύεται από το “κόρο” (χορωδία), μια Φιλαρμονική, “τόρτσες” (μεγάλα κεριά), “μανουάλια” (βενετσιάνικα φανάρια), “σκόλες” (λάβαρα) και φλάμπουρα, που ειδικά αυτό το βράδυ όλα φέρονται στο πλάι σε ένδειξη πένθους. Ναυτικό άγημα από το Ναυτικό Σταθμό Κέρκυρας με τα όπλα υπό μάλης συνοδεύει από κοντά. Επίσης συνοδεύουν σχολεία, τμήματα προσκόπων, τμήματα οδηγών αλλά και κοριτσάκια με καλαθάκια γεμάτα με πολύχρωμα λουλούδια που η Κέρκυρα είναι γεμάτη αυτή την εποχή.

Η “Παλαιά” Φιλαρμονική (κόκκινη) παίζει το Adagio του Albinoni, η “Μάντζαρος” (μπλε) την Marcia Funebre του Verdi, και η “Καποδίστριας” την Elegia Funebre, την Sventura του Mariani και το πένθιμο εμβατήριο του Chopin.

 

Μεγάλο Σάββατο

Αν είστε πρωινοί τύποι και δεν έχετε πρόβλημα να σηκωθείτε από το κρεβάτι νωρίς ξεκινάτε τη “μύηση” σας στο κερκυραϊκό Πάσχα το Μεγάλο Σάββατο στις 6.00 το πρωί από την Παναγία των Ξένων. Θα γίνεται θιασώτες του περίφημου “σεισμού” που ακολούθησε την Ανάσταση του Κυρίου. Βροντερά χτυπήματα ιαχές δημιουργούν μια ατμόσφαιρα κατάνυξης αλλά και θριάμβου, νίκη της ζωής επί του θανάτου. Πρόκειται για μία αξέχαστη εμπειρία και είναι μόνο η αρχή. Τρεις ώρες αργότερα από την εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνα, πολιούχου του νησιού, ξεκινά η λιτανεία του λειψάνου του Αγίου, ταυτόχρονα με την περιφορά του Επιταφίου του ναού, στην κεντρική πλατεία Σπιανάδα υπό των ήχο των περίφημων φιλαρμονικών του νησιού. Το έθιμο αυτό έχει τις ρίζες του στην Ενετοκρατία, όταν απαγορευόταν η περιφορά των Επιταφίων, πιθανόν για λόγους ασφαλείας, και οι ορθόδοξοι περιέφεραν αντ’ αυτού το λείψανο του Αγίου Σπυρίδωνα, ως φόρο τιμής στον Άγιο ο οποίος απάλλαξε το νησί από το λοιμό το 1550, όταν ξόρκισε το κακό από τα τείχη του φρουρίου. Είναι η αρχαιότερη λιτανεία και η πλέον επιβλητική από τις λιτανείες του Αγίου Σπυρίδωνος, που καθιερώθηκε περίπου το 1550 σε ανάμνηση του θαύματος του Αγίου, που έσωσε τον Κερκυραϊκό λαό από τη σιτοδεία. Η πομπή κινείται ρυθμικά με τους πένθιμους ήχους των τριών Φιλαρμονικών της πόλης. Μετά το τέλος της λιτανείας ο Άγιος Σπυρίδωνας θα παραμείνει στη θύρα του μέχρι την Τρίτη του Πάσχα για προσκύνημα.

Στις 11.00 το πρωί επιβάλλεται να βρίσκεστε στα καντούνια της Παλιάς Πόλης, όπου θα γίνετε μάρτυρες σ’ έναν από τους πλέον διάσημους πολέμους, στον “Πόλεμο των Κανατιών”.

Το σύνθημα αυτού του ιδιότυπου “πολέμου“ δίνεται με το χτύπημα της δεύτερης καμπάνας, που σημάνει την Πρώτη Ανάσταση. Οι νοικοκυραίοι της Κέρκυρας εκσφενδονίζουν από τα μπαλκόνια τους με τα κατακόκκινα λάβαρα τους “μπότηδες”, τα περίφημα μεγάλα κανάτια με το στενό στόμιο και τη διπλή λαβή. Οι μπότηδες για ακόμα μεγαλύτερο θόρυβο είναι γεμάτοι με νερό.

Δημιουργείται μια συγκλονιστικής ατμόσφαιρας που επιτείνεται από βροντερούς κανονιοβολισμούς από το φρούριο την ώρα που σκάνε στα πλακόστρωτα καντούνια οι γεμάτοι μπότηδες ενώ ηχεί η μουσική που ξεχύνεται από τα πνευστά των 18 Φιλαρμονικών της πόλης αλλά και τα χειροκροτήματα και τις κραυγές χαράς των παρευρισκομένων, Κερκυραίων αλλά και εκατοντάδων τουριστών, οι περισσότεροι από τους οποίους έρχονται και ξανάρχονται, πιστοί στο ραντεβού τους το Μεγάλο Σάββατο στα καντούνια της παλιάς πόλης. Με το σπάσιμο των σταμνών ξεκινούν οι καμπάνες της πόλης να μεταδίδουν το χαρμόσυνο μήνυμα. Η μία μετά την άλλη, οι καμπάνες, σαν μια αδιάσπαστη αλυσίδα, φέρνουν το μήνυμα και στο πιο απομακρυσμένο χωριό.

Υπάρχουν πολλές ερμηνείες για το σπάσιμο των μπότηδων το Πάσχα στην Κέρκυρα. Μία απ’ αυτές το θεωρεί μεσαιωνικό έθιμο, κατάλοιπο της Ενετοκρατίας. Οι Βενετοί, ως καθολικοί, έσπαγαν τις παλιές στάμνες την Πρωτοχρονιά, στη μεγαλύτερη γιορτή τους, ως “φόρο” στο νέο χρόνο, προκειμένου να τους φέρει καινούργια αγαθά στο σπιτικό τους. Οι Ορθόδοξοι “μετακόμισαν” το έθιμο χρονικά και το μετέφεραν το Πάσχα, τη μεγαλύτερη γιορτή για τους ελληνορθόδοξους. Μια δεύτερη εκδοχή, με μεσαιωνικές ρίζες κι αυτή, μαρτυράει ότι πρόκειται για προσπάθεια να εκδιωχθούν τα “μολύσματα”, τα κακά και μοχθηρά πνεύματα που έβαζαν σε πειρασμό τους ανθρώπους την προηγούμενη χρονιά. Η τρίτη εκδοχή κάνει λόγο για παγανιστική προέλευση. Ο οργασμός της φύσης και η συλλογή των φρέσκων καρπών απαιτούν νέα κανάτια και δοχεία για την αποθήκευση τους με αποτέλεσμα τα παλιά να πετιούνται και μάλιστα όσο πιο τελετουργικά τόσο πιο αποδοτική θα είναι και η νέα συγκομιδή. Βεβαίως δε θα μπορούσε να λείπει και η θρησκευτική εκδοχή. Σύμφωνα με αυτήν το σπάσιμο των μπότηδων αναπαριστά με τους κρότους την οργή για τη βδελυρή προδοσία του Ιούδα.

Το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου τελείται και η Καθολική Ακολουθία της Αναστάσεως στον Καθολική Μητρόπολη Duomo με συνοδεία εκκλησιαστικού οργάνου, η οποία ολοκληρώνεται στις 11.00 μ.μ. για να προλάβει το εκκλησίασμα να παραστεί και στην Ορθόδοξη Ανάσταση.

Η Αναστάσιμη Ακολουθία τελείται στο πάλκο της Πάνω Πλατείας. Η πομπή έρχεται από την γειτονική εκκλησία της Αγίας Παρασκευής με τη συμμετοχή του Μητροπολίτη, των Αρχών, των Φιλαρμονικών και χιλιάδων κόσμου. Φαντασμαγορικό και μοναδικό θέαμα, όλα τα παράθυρα και τα μπαλκόνια των γύρω εξαόροφων σπιτιών ανοιχτά με κεριά αναμμένα, ενώ σύνθεση μεγαλειώδους εικόνας είναι η πλατεία φωτισμένη από τις χιλιάδες λαμπάδες των πιστών, που παρακολουθούν την τελετή της Αναστάσεως στη μεγαλύτερη πλατεία της Ελλάδας. Τα βεγγαλικά, τα πυροτεχνήματα και οι τυμπανοκρουσίες δημιουργούν ένα φαντασμαγορικό θέαμα. Μόλις τελειώσει η Ανάσταση οι μπάντες τριγυρνούν στην πόλη παίζοντας εύθυμα εμβατήρια και ο κόσμος ακολουθεί τραγουδώντας. Το γλέντι έχει μόλις αρχίσει και θα διαρκέσει μέχρι το πρωί, με «τσιλίχουρδα» (τοπική μαγειρίτσα), κόκκινα αυγά, «φογάτσες», «κολομπίνες» (βενετσιάνικης προέλευσης χριστόψωμα σε σχήμα περιστεριού) και πολύ κρασί. Το νησί παίρνει φωτιά σπάζοντας τη νηστεία της Σαρακοστής και γιορτάζει την Ανάσταση του Κυρίου.

 

Κυριακή του Πάσχα

Στην Κέρκυρα, σε αντίθεση με την υπόλοιπη Ελλάδα, το σούβλισμα του αρνιού την Κυριακή του Πάσχα εμφανίστηκε τα τελευταία χρόνια και δεν αποτελεί μέρος της παράδοσής της. Οι Κερκυραίοι το μεσημέρι της Λαμπρής τρωνε σούπα αυγολέμονο με 2-3 κρεατικά και αφήνουν τον οβελία για τη Δεύτερη μέρα του Πάσχα. Αυτό γίνεται διότι το στομάχι είναι αποδυναμωμένο από την πολυήμερη νηστεία και μια σούπα το βοηθά να ανακάμψει.

Την Κυριακή του Πάσχα, από τις 7.00 το πρωί κάθε εκκλησία, όπως συμβαίνει και με τους Επιταφίους, κάνει περιφορά της Ανάστασης στους κεντρικούς δρόμους της πόλης, με Φιλαρμονικές, σχολεία, προσκόπους, χορωδίες.

Το απόγευμα της Κυριακής του Πάσχα τελείται η Ακολουθία της Αγάπης, όπου ο ιερέας ασπάζεται όλο το εκκλησίασμα και το εκκλησίασμα ασπάζεται το Ευαγγέλιο και το χέρι του. Με επισημότητα τελείται στις 6.00 μ.μ. στη Γαρίτσα η περιφορά της εικόνας της Αναστάσεως και στο προάστιο Ποταμός η συλλιτάνευση των εικόνων της Αναστάσεως και της Παναγίας της Δημοσιάνας, που ξεκινούν κατ΄ αυτόν τον τρόπο τις διαδικασίες για την τέλεση της πιο παλιάς λιτανείας του νησιού, μετά από 5 εβδομάδες, της λιτανείας του Ποταμού.

Παλαιότερα το σούρουπο έβγαιναν παρέες και έλεγαν από σπίτι σε σπίτι τα κάλαντα της Αναστάσεως: “Ανάσταση δοξάζουμε και τον Θεό υμνούμε και τον Δεσπότη τον Χριστό όλοι τον προσκυνούμε”.

 

Δεύτερη ημέρα του Πάσχα

Τη Δεύτερη μέρα του Πάσχα (Νιά Δευτέρα), σχεδόν σε όλα τα χωριά, τις πρωινές ώρες, γίνονται λιτανείες της Αναστάσεως, διάρκειας μίας έως τριών ωρών, περνώντας απέξω ή μέσα από τα άλλα χωριά, όπου σταματούν και γίνονται δεήσεις, προσκυνήματα και προσφορά λουλουδιών στην Παναγία και τον Αναστημένο Χριστό.

 

Τρίτη ημέρα του Πάσχα

Την Τρίτη μέρα του Πάσχα στις 5.00 μ.μ. στην εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνα στην „Πλακάδα“ γίνονται τα “Μπάσματα” του Αγίου, η επανατοποθέτηση δηλαδή του Σκηνώματος του Αγίου Σπυρίδωνα στη λάρνακά του.